6336 XP
1407 inlägg
Bortsett från det tidigare nämnda anser jag även man kan ta bort menyn med Om Fuska.nu, Hjälp, Kontakta oss och Facebooks Dela-knapp och istället lägga in det som behövs i den "övre menyn" så att säga. Även detta för att spara plats, och göra så användaren inte behöver scrolla lika mycket. Kan bli aktuellt att göra den övre menyn några pixlar större, men det blir fortfarande värt det.
Facebooks Dela-knapp togs ur bruk för över ett år sedan av Facebook själva. Det är väldigt få sidor som fortfarande använder sig av den... numera har "Like"-knappar ersatt Dela-knapparna. Något som Fuska.nu borde ha uppgraderat för ett år sedan (då Like-knappen infördes och Dela-knappen togs bort).
Anser även att man kan göra väldigt många saker bra mycket mer effektivare, exempelvis att lägga till någon som polare - där är det numera helt onödigt att man behöver få en pop-up för att bekräfta. Tidigare var det trots allt nödvändigt, då behövde man välja i vilken kategori personen skulle gå.
Tycker även man ska ändra om för klubbforum (på /forum/), just nu måste man gå in på varje klubbs forum (eller trycka upp så hela klubbforumet blir synligt) för att se om några nya inlägg har skrivits. Detta är troligtvis en av de stora anledningarna till att klubbarna börjat försvinna. Samtidigt slår det mig att det är tur att jag inte är med i administrationen längre, jag skulle aldrig hålla koll på när nya inlägg i Moderatorer-klubben skrivs. Förstår inte heller varför allmän forumsinformation (antal trådar, svar, om klubbforum ska vara synliga med mera) är i samma ruta som klubbforumen.
Tycker däremot att man kan lägga in funktionen som används just nu för att visa hela klubbforumen (där det "dras upp" utan ny siduppladdning) på resten utav forumet. Det vill säga, att om man trycker på Allmänt snack kommer samtliga underkategorier upp på ett liknande sätt utan helt ny sidladdning.
En mindre sak som man också bör ändra, "Läs mer om regler" bör ändras till "När du postar godkänner du reglerna". Ingen större skillnad direkt, låter och är nog bara bättre och säger mer åt besökaren att du måste godkänna dessa. Tycker även att man bör dela upp reglerna igen, så det blir som förr i tiden. Nu är det lite svårt att bara "få fram forumsreglerna" utan att faktiskt läsa igenom alla regler innan man hittar rubriken där det står Följande regler gäller i forumet. Genom att dela upp dem så kommer man snabbare åt de regler som gäller i forumet, samtidigt som man längst ner skulle kunna ha en länk till reglerna som gäller på hela Fuska.nu.
Jag vill återigen nämna att mellan var fjärde siffra i Wii Number på ens presentation så bör man lägga till ett streck (-). Det är så det är uppbyggt hos Nintendo med fyra siffer-grupper med fyra siffror vardera. Det skulle även göra det mer lättläst för de som vill läsa tråden.
Personligen anser jag även att man ska lägga in gästboken mer i presentationen och försöka visa denna funktionen mer. Den används trots allt ganska bra utav många medlemmar och att göra det enklare för besökaren vore nog bara för allas bästa.
Köp och sälj-avdelningen fungerar inte, utan man får istället upp ett felmeddelande. Vilket jag skulle vilja klaga på, inte av anledningen att jag tror att den används så mycket... men icke fungerande funktioner har ingen någon nytta av.
Warning: simplexml_load_file() [function.simplexml-load-file]: /tmp/rss_cache_0eb2d290eb731fdc1d8d7a9aa209614d:12: parser error : Input is not proper UTF-8, indicate encoding ! Bytes: 0xA4 0x63 0x6B 0x70 in /home/fl-net/www/remote_feed_it2.php on line 16
Warning: simplexml_load_file() [function.simplexml-load-file]: <link>http://vinden.se/ptm/ads/view/id/14435/blo?ckpatroner med chip fo?r in /home/fl-net/www/remote_feed_it2.php on line 16
Warning: simplexml_load_file() [function.simplexml-load-file]: ^ in /home/fl-net/www/remote_feed_it2.php on line 16
Tillbaka till klubbarna som jag varit inne lite och nämnt vad jag tycker så anser jag även att man bör placera "Medlemmar" och "Gå med/ur klubb" under samma rubrik i klubbmenyn. Det känns som det mer eller mindre är samma sak (dock ska man ha gå med i klubb högst upp så man slipper scrolla ner för långa medlemslistor).
När man gör en sökning på spel så anser jag att det ska vara möjligt att "sortera efter..." där man kan välja mellan platform, utvecklare, lanseringsdatum eller genre. Vore förstås även bra om det fanns en avancerad sökfunktion där man kunde söka på de olika sakerna, men det berör inte riktigt denna tråden. Det skulle iallefall underlätta att hitta de spelen man vill ha.
Till framtiden kan man även ta bort en massa bilder och börja använda sig av CSS3 för att få till de rundade hörnen, små färgändringarna med mera för att få ner laddningstiden för besökaren. Med tanke på att Microsoft äntligen beslutat sig för att auto-uppdatera ett par gamla webbläsare så kommer den vanliga användaren numera att få en nyare, modernare webbläsare (med det sagt vill jag även påpeka att jag inte har någon koll alls på hur mycket Internet Explorer klarar av).
Skulle även vilja ha en "andra giltighetstid" på klubbar, så att gamla klubbnamn tillslut blir tillgängliga igen. Förslagsvis raderas klubbar helt något år efter giltighetstiden, så att en ny klubb kan skapas med samma namn som den gamla.
Squirtle: Klistrade trådar är till just för att inaktiva trådar, men som fortfarande är aktuella, ska hamna högst upp. Så meningen med funktionen är i princip det motsatta. Saken är väl bara att bloggen inte direkt är aktuell längre, den har inte använts på över ett halvår nu.
Tillägg: Som utloggad så är smiley-listan synlig, men övriga koder med mera är dolt och istället finns en text med att man måste logga in. Vore kanske en idé att lägga in smiley-listan där också, så att den inte syns för de som inte är inloggade.