Hej på er.
Har egentligen aldrig haft en egen dator (denna har jag fått från parents, de använder den också en del, o.s.v.) och jag tänkte att det vore trevligt att köpa en egen. Jag vill ha en laptop, livslängden måste vara åtminstone 3 år. Jag har inte så jättehöga krav - jag spelar inte särskilt mycket, jag surfar mest och programmerar.
Dessa specifikationer (de jag har på denna dator) skulle fungera, fast jag tar gärna något bättre om möjligt:
os: Windows 7 Professional :: cpu: AMD Turion II Dual-Core Mobile M520 (at 2300 MHz) :: mem: 1124/1789 MB (62%) :: gfx: ATI Mobility Radeon HD 4200 (1366x768x32bit 60Hz)
Främst RAM tänkte jag på då, lite klent.
Min budget ligger på 6000 kr. Jag kan tänka mig att tänja på den, men pengarna jag har vill jag ska räcka till ett 3DS om en månad också...
Att skeppa en dator med Windows är inte obligatoriskt - jag kommer ersätta det med Linux så fort jag får den - så om möjligt och om det skulle minska kostnaden kan jag ta en utan. Så jag har med andra ord inga krav på OS - ultimate, professional, inget alls, eller något, jag tar vad som helst.
| Tänk | Skriv | Rätta | Skicka | Vänta |
FIQ - medlem
(Inspirerad från signatur av Anti)