1346 XP
84 inlägg
0001000 skrev:
hahahaha
kan inte annat än att skratta åt att flera miljarder människor tror på världens hittils största sagobok: Bibeln
att tro på Gud etc är detsamma som att tolka Lord Of The Rings som ett historiskt faktum
men skitsamma. Alla är vi olika / tänker olika, men fattar ju inte att man fortfarande kan tro på en Gud med tanke på allt som skett utöver världen, liksom står klart å tydligt i bibeln " Gud vakar över alla barnen " för det första, det är omöjligt att vara på alla platser på jorden samtidigt å vaka. Och om nu det skulle vara troligt, så vitt jag vet så är det mycket barn/ungdomar som svälter ihjäl runt om i Afrika.
sen kommer de kristna med det vanliga motargumentet " Men Gud skapade människan med en fri vilja att kunna agera som den behagar ". Så då kan vi ju se Gud som den stora feta grabben som sitter vid myrstacken med sitt förstoringsglas och bränner myror / studerar dem när dem dör.
Sen en annan grej jag tycker är ganska intressant är ju det här med olika religioner. Det sägs ju bara " finnas en enda Gud ", men hur kan då Allah, Buddha etc finnas, " men det är allihopa samma Gud fast under olika namn ". Jahapp?, så den ena guden tycker att det är en snyd att käka griskött, medans det andra namnet tillåter dem att käka grisarsel på självaste Jesus födelsedag
Religion / Gudar / Whattafuck. Är så grymmt jävla fucked up så det är inte klokt. Och till råga på allt finns det folk som tror på hela pannkakssmeten
i min åsikt är det personer med svagt psyke som behöver en religion, något att tro på och hämta styrka ifrån, som en extra kraftkälla
btw, räknas inte drickande av alkohol som en synd mot Gud?, hur i hela glödheta helvete kan dem då sitta å dricka Vin i nattvarden, den innehåller ju alkohol?, eller är det nån alkoholfri?
men som sagt, i mina ögon är religion som en extra kraftkälla att hämta glädje å lycka ifrån.
I mitt fall så när kraften börjar sina i kniviga situationer ( slagsmål etc ), drar jag den där lilla extra kraften som behövs rakt från mitt iskalla hjärta. Inte faan behöver man nån religion att stödja sig till om man bara kan tro på sig själv och vet hur man ska hantera sin energi vid olika lägen
*OBS*
om vi har nån kristen här, detta är min åskit, du har en annan. Det respekterar jag, och hoppas du respekterar min
någon som tycker som jag
(¯`*•.¸,¤°´'`°¤,¸.•*´¯)
serebi net medlem: chaos arceus
¸,¤°´'`°•.¸O¸.•°´'`°¤,¸